יום שלישי, 27 במאי 2014

חידושים בעולם הקמינים

מאז ומעולם היו הקמינים פופולאריים ברחבי העולם, בעיקר בארצות הקרות והמושלגות. אך לאחרונה הקמינים תפסו תאוצה גם בישראל כאשר האנשים הבינו את כמות היתרונות שיש לקמינים בחימום הבית.

הקמין, או בשמו השני אח, הוא תא אשר בוערת בו אש חיה באמצעות חומר בעירה כלשהו. יש מספר חומרי בעירה ביניהם עץ, גז או נפט. הקמין מפיץ את החום אל חלל הבית וכך הבית נשאר מחומם בימים החורף הקרים. אך מלבד ליתרונות החימום וקלות השימוש של הקמין יש לו גם פן אחר – הפן העיצובי. הימצאותו של קמין בסלון משדרג את הבית והפוך אותו ליוקרתי הרבה יותר. רבים מהמשפחות משתמשים בקמינים כחלק מעיצוב הבית שלהם ולכן תחום העיצוב התפתח במיוחד בכל עולם הקמינים.

כיום אפשר לקנות קמינים בעיצובים שונים, גדלים שונים ודוגמאות מרהיבות. ביניהם ניתן למצוא את הקמין המוכר והידוע, קמינים בעיצובים כפריים ואפילו קמינים עגולים. יצרני הקמינים הבינו את החשיבות הגדולה של עיצוב הקמין בזמן בחירת קמינים לבית ולכן מעצבים אותם ביתר תשומת לב. כך כל אחד יכול למצוא את הקמין שמתאים לבית שלו.

החידושים בעולם הקמינים כוללים שימוש בחומרים שונים המשמשים כחיפויים לקמין כגון אבני קרמיקה, יציקות ברונזה וכדומה. בנוסף, צורות הקמין משתנות וכיום מלבד הקמין המרובע והמוכר ניתן למצוא קמינים עגולים וקמינים בצורת פירמידות אשר יוצרים מראה מיוחד בסלון. זאת ועוד, כיום אפשר למצוא קמינים המשלבים בתוכם אביזרים וכיריים לבישול, וכך ניתן גם להתחמם וגם לבשל על הקמין באותו זמן.


השילוב של יעילות החימום ונוחות השימוש בקמין עם העיצוב המרהיב של הקמין ומראה הלהבות המרצדות בו הוא היתרון הגדול בגללו יותר ויותר בתים מכניסים קמינים אליהם הביתה. הקמין בסלון יהיה מרכז הבית, מסביבו כל בני המשפחה והחברים יוכלו להתאגד ולבלות בנעימים בימי חורף קרים וגשומים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה