יום רביעי, 14 במאי 2014

כיצד מתחזקים קמין נפט?

קמין נפט הוא לא מבין הקמינים הפופולאריים בישראל מכיוון שעלויות האחזקה והתפעול שלו גבוהות יחסית בעקבות מחירי הדלק הגבוהים. אך בכל זאת יש אנשים שמעדיפים את פעולתו של קמין נפט ובשביל אנשים אלו מאמר זה יעסוק בתחזוקה של קמין נפט לקראת החורף הקרוב.

יש שלושה שלבים שצריך לבצע לפני שנוכל להשתמש בקמין בתדירות גבוהה, בכדי למנוע סכנות ולשמור הן על הקמין והן על דיירי הבית:
  1. ניקיון יסודי של תא הבעירה – לפני ההפעלה של הקמין יש לנקות היטב את הקמין ואת תא הבעירה ולסלק את שאריות הפיח. את ניקוי הקמין ניתן לעשות לבד באמצעות שואב אבק או בעזרת אנשי מקצוע אשר יודעים לנקות את הקמין ביעילות. בנוסף חשוב לנקות ביסודיות את פתחי החמצן של הקמין שדרכם נכנס חמצן לקמין לו זקוקה האש בכדי לבעור. ויסות החום נעשה בעזרת סגירה או פתיחה של פתחי האוויר ביחד עם כמות נפט ואיזון ביניהם יביא לנצילות הגבוהה ביותר של הקמין.
  2. ניקוי וסת הנפט – בברז הנפט המחובר לקמין ישנו וסת (קרבוראטור) אשר אחראי על זרימת הדלק לקמין. יש לדאוג לניקיון הוסת, מומלץ בעזרת איש מקצוע בכדי לא לגרום לנזילת נפט מהברז ולסכנות בטיחותיות בעקבות כך.
  3. הדלקה ראשונית – לאחר ניקיון הקמין ובדיקת ברז הנפט ניתן להדליק את הקמין. על הלהבה הבוערת בקמין להיות כחולה – זהו האינדיקאטור שלנו לבדוק אם הקמין פועל כראוי ובנצילות המקסימאלית שלו. במידה והלהבה אינה כחולה ונקייה יש לבדוק את תקינות הקמין או הארובה.

את הפעולות הללו יש לעשות בתדירות של פעם עד פעמיים בשנה,בעיקר לפני תחילת עונת החורף בכדי להבטיח פעולה תקינה ונקייה של הקמין במהלך החורף. כאשר הקמין בוער בצורה נקייה וטובה הוא משרה חמימות נעימה על כל דיירי הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה